fbpx

Papildyta realybė – papildytas, bet vis dar realus pasaulis

Papildyta realybė - papildytas, bet vis dar realus pasaulis.

papildyta realybė augmented reality papildytas realus pasaulis, technologija naudojama įsivaizduoti, kaip atrodytų realybė su pokyčiais , dar prieš juos pritaikant.
Nuotr. Patrick Schneider. unsplash.com

Dauguma žmonių jau nebenustemba išgirdę virtualios realybės sąvoką (VR). Virtualios realybės dėka galime pasinerti į visiškai kitą pasaulį – kupiną mums realybėje neįsivaizduojamų ir neįmanomų dalykų. Tai, apie ką galime tik svajoti ar matyti fantastiniuose filmuose, dabar galime pamatyti ir pajusti virtualiai, beveik tai išgyvendami iš tikrųjų.

Tačiau šiandieniame pasaulyje, kuomet technologijos užima daug vietos mūsų asmeniniuose gyvenimuose ir darbuose, nuolatos ieškoma būdų kaip technologijos galėtų palengvinti kasdienybę ar net spręsti sudėtingas problemas.

Papildyta realybė atsirado būtent iš poreikio praturtinti potyrius (pramogose) arba paspartinti, efektyvinti užduočių atlikimą (inovacijose ir versle).

Tai kas tai yra ta 'Papildyta realybė'?

Papildyta realybė (ang. augmented reality) –  pasaulio atvaizdavimas, naudojant kompiuterinės grafikos elementus, suteikiančius papildomos informacijos apie stebimą objektą, vaizdą stebint realiu laiku.

Įsivaizduokime pasaulį, kuriame matome realų jo vaizdą, tačiau taip pat turime ir virtualios realybės priedų – tai ir yra papildyta realybė. 

Pavyzdžiui, tokios programėlės, kaip „Snapchat” ir „TikTok” turi papildytos realybės filtrus, kurie leidžia naudotojui jo realioje aplinkoje, naudojant telefono kamerą, ekrane šalia savęs išvysti gyvūną ar kokius nors augalus, užsidėti katės ausis ar nusidažyti plaukus plaukus kita spalva, nors realybėje viso to nėra.

Kitas pavyzdys: populiarusis žaidimas „Pokemon go”, kuris leidžia tyrinėti mūsų pačių aplinką ir ieškoti magiškų virtualių dalykų.

Naudingas papildytos realybės pritaikymas

papildyta realybė augmented reality papildytas realus pasaulis, technologija naudojama įsivaizduoti, kaip atrodytų realybė su pokyčiais , dar prieš juos pritaikant. IKEA space app augmented reality
Papildytos realybės pritaikymas - IKEA Place App

Papildyta realybė be abejo skirta ne tik žaidimams. 

Tokios įmonės kaip IKEA, naudojant papildytos realybės filtrus, leidžia išbandyti tam tikrus baldus ar spalvas mūsų natūralioje aplinkoje, „pasimatuoti” pirkinius savo realioje aplinkoje jų dar net neturint savo namuose, taip palengvinant mūsų apsisprendimą įsigyti tam tikrus daiktus. Tam yra sukurta ir naudojama programėlė IKEA Place.

Tuo tarpu „iScape” programėlė padeda vizualizuoti kraštovaizdžio dizaino idėjas savo namų aplinkoje ir priimti sprendimus dar iki aplinkos paruošimo ir reikalingų priemonių pirkimo.

Itin daug papildytos realybės pritaikymo pavyzdžių galima rasti mokymo procesuose, mokslo tyrinėjimuose bei mene. Apple kompanija yra sukūrusi eilę programėlių naudingam papildytos realybės pritaikymui. Su keliais iš jų galite susipažinti čia.

Papildyta realybė Lispos būreliuose vaikams

papildyta realybė augmented reality papildytas realus pasaulis, technologija naudojama įsivaizduoti, kaip atrodytų realybė su pokyčiais , dar prieš juos pritaikant. CoSpaces programa naudojama papildytos realybės pritaikymui Lispa mokykloje
"CoSpaces" Lispos būreliuose

Mokyklos Lispa būrelių metu mokiniai supažindinami su technologijomis, kurios gali būti naudingos gyvenime. Tam tikslui pasiekti, naudojame „CoSpaces” programą, kuria naudojantis, vaikai gali susikurti tiek virtualios realybės pasaulį, vėliau jį išbandant su virtualios realybės akiniais, tiek papildytos realybės objektą, vėliau perkeliant jį į savo realią aplinką, pavyzdžiui, ant savo darbo stalo. 

Kaip viskas vyksta konkrečiau? Vaikai susikuria savo objektą su norimais elementais, animacijomis, komentarais ir pan., ir naudodami planšetinį kompiuterį visa tai perkelia į savo aplinką. Taip tarsi išgaunama magiją, kuri vaikams palieka labai didelį įspūdį.

Taigi, technologijos gali būti ne tik naudingos, bet ir leisti mums pasinerti į visai kitą pasaulį, pamatyti kitokius jo kampus, paversti mokymąsi įdomiu ir kartais lengvai šokiruoti savo magiškąja galia. 

Straipsnio autorės:
Aistė Mikulionytė, mokyklos Lispa mokytoja

Aistė Mikulionytė – Mokyklos Lispa pradinio ugdymo programos „IT startas” ir dizaino programos mokytoja.

Visa informacija apie IT startas, dizaino ir kitas Mokyklos Lispa programas čia.

Neringa Pangonytė-Novikienė, mokyklos Lispa rinkodaros vadovė

Neringa Pangonytė-Novikienė – Mokyklos Lispa rinkodaros skyriaus vadovė

Sekite mus Instagram’e ir Facebook’e.

Į viršų