Net nepajutome, kaip greitai prabėgo dar vieni mokslo metai. Džiaugiamės, kad šį sezoną kojos nepakišo pandemija, galėjome kokybiškai ir intensyviai dirbti ištisus metus! Šiais metais Lispa mokyklos programose mokėsi net 745 mokiniai. Būsimus pirmokėlius pasitiksime jau mokyklose, vyresniukai pratęs savo kelią tolimesnėse programose, o dvyliktokus išleidžiame, linkėdami didžiausios sėkmės. Mūsų komandos ratas taip pat padidėjo – prie kolektyvo prisijungė motyvuoti, iššūkius mėgstantys žmonės, todėl su dar didesne jėga galėsime užtikrinti kokybišką vasaros stovyklų darbą bei pasiruošti naujiems mokslo metams! Norime plačiau pasidalinti šių metų vaikų pasiekimais:
Patys mažiausi, IT STUDIJA programos ugdytiniai, susipažino su įvairiausiomis technologijomis – užsiėmimų metu buvo naudojami planšetiniai kompiuteriai, įvairūs interaktyvūs rinkiniai, robotikos rinkiniai, 3D rašikliai, taip pat vaikai susipažino su virtualia bei papildyta realybe, atliko cheminius, fizikinius eksperimentus, valdė bei programavo įvairius robotus. Buvo plėtojamos labai skirtingos temos – nuo paprasčiausių transporto priemonių iki žmogaus vidaus organų ar planetų tyrinėjimo. Mažieji tikrai patyrė nepamirštamų įspūdžių, o mūsų džiaugsmui, didžioji dalis būsimų pirmokų pratęs savo kelią Lispa mokykloje ir sekančiais mokslo metais.
Programoje IT STARTAS vaikai turėjo galimybę patyrinėti visas pagrindines mūsų mokyklos sritis – dizainą, programavimą bei mechatroniką. Kitaip tariant, išbandė viską, kad galėtų kryptingai pasirinkti tolimesnį kelią. Jaunesniųjų grupės daug laiko skyrė klaviatūros pažinimui, susipažino su MicroBit‘ais, robotika, 3D modeliavimu bei Tinkercad, Illustrator programomis. Naudodami įvairias technologijas, tokias kaip lazeris ar 3D printeris, pasigamino raktų pakabukus, magnetukus, marškinėlių dizainus, kuriuos taip pat realizavo. Naudodami CoSpaces programą kūrė virtualios realybės ir papildytos realybės aplinkas. Vyresnieji IT STARTAS programos mokiniai susipažino su žaidimų kūrimu, dizainu, programavimu, elektronika, inžinerija, robotika, litavimu. Metų eigoje buvo kuriami nedideli darbai, tačiau baigiamieji darbai juos visus apjungė. Buvo sukurtas dėmesio sutelkimo žaidimas, naudojant dizaino, elektronikos bei 3D projektavimo technologijas.
DIZAINO programos mokiniai taip pat stipriai padirbėjo. Jaunesniųjų grupėse buvo dirbama su tokiomis programomis kaip PhotoShop, SketchUp, vaikai mokėsi kurti koliažus, gamino kalendorius, o baigiamiesiems darbams kūrė maišelius su Marijampolės miesto vaizdais. Mokėsi braižybos, kūrė pastatus su įvairiomis detalėmis, mokslo metų gale jau braižė projektus, kuriuos galėjo realizuoti naudojant lazerį ir 3D printerius. Taip pat, naudojant vektorinę grafiką, buvo kuriamos puzlės, žemėlapiai, karikatūros, atvirutės, marškinėlių dizainai. Papildomas dėmesys buvo skiriamas skaitmeniniam menui – mokiniai kūrė skaitmeninius piešinius bei nuotraukų manipuliacijas. Buvo dalyvauta dvejuose konkursuose, kurių viename buvo laimėta 2-oji vieta! Vyresnieji mokėsi 3D modeliavimo, naudojant Blender programą. Kūrė namus, baldus, medžius, įvairius personažus. Baigiamojo darbo užduotis buvo sugalvoti savo mini pasaulį pagal realistinį arba low poly stilių. Sukurti darbai buvo perkelti į virtualią realybę, mokiniai galėjo pasivaikščioti savo sukurtuose pasauliuose.
MECHATRONIKOS programoje jauniausiųjų grupė pradėjo kaupti būtiniausias elektronikos žinias, mokėsi kurti norimus dizainus savo darbams bei susipažino su įrankiais, kurie bus naudojami vėliau – Arduino mikrokontroleriais, lituokliais ir panašiai. Vaikai išmoko litavimo pradžiamokslį, kūrė įvairias elektros grandines! Daugiau pažengusi grupė gilino visas būtinas bei jau išmoktas žinias, išmoko suprogramuoti daugybę prietaisų, sensorių, tokių kaip LCD ekranas, fotorezistorius. Pradėjo gilintis ir į sudėtingesnes temas, tokias kaip pneumatika, hidraulika, krumpliaračių sistemos. Plačiau susipažino su elektros komponentais, mokėsi apie elektros perdavimo sistemas, analizavo mokslininko Nikola Teslos išradimus. Vyriausiųjų grupėje šiais metais susirinko skirtingo amžiaus bei su ne vienodu žinių bagažu vaikai. Kad visi lygiai tobulėtų pagal savo galimybes, metų eigoje atliko skirtingus projektus – vieni gamino seifą, kiti baitų skaičiuoklę, treti – „Simon says“ žaidimą. Papildomai buvo dirbama ir su kiekvienu mokiniu individualiai – buvo gaminami kompiuteriukai, 3D maketai naudojant Autodesk Fusion 360 programą. Naudojant Arduino mikrokontrolerius vaikai mokėsi programuoti.
PROGRAMAVIMO programos ugdytiniai plačiai dirbo su MicroBit‘ais, naudojant juos kūrė skaičiuotuvus. CoSpaces programos pagalba kūrė kompiuterinį žaidimą, o Tinkercad – programuodami kūrė 3D modelius, kuriuos vėliau perkėlė į virtualią realybę. Vyresnieji įgijo Python ir C++ programavimo kalbų pagrindus, o baigiamojo darbo užduotis buvo sukurti pasirinktą programą – skaičiuotuvą, ping pong, coocie clicker, curency converter, snake, šaškes ar panašiai.